Isu sebenar Kod Rahsia PEKIDA (shhh..)

Korang tau ke PEKIDA ni apa? Kalo tak tau, meh nak share, Pekida Malaysia pada dasarnya merupakan satu pertubuhan NGO yang membantu orang islam mahupun melayu melalui dakwahnya yang tersendiri. Tersendiri tu macaman? Ooo..ntah la.. saya sendiri pon tak tau..first time dengar pun time dekat UUM,, bila Mr.Panda bagi tau pasal kedai PEKIDA.

Baru-baru nie kecoh pasal pekida nak saman Filem KL gangster sebab dedahkan kosa kata dan kod rahsia diaorang. Ini Komen ahli PEKIDA mengenai sebab kenapa diaorang beria-ria nak saman pengarah Filem tu  :



"Kami melihat filem Kongsi dan yang terbaru ini KL Gangster telah melampaui batas apabila menggunakan kata laluan dan kod rahsia Pekida. Sekarang kami dalam proses mencari kata kunci ganti baru bagi menggantikannya semua. Saya sudah mengarahkan orang bawahan saya pergi ke GOOGLE TRANSLATE dan membeli Kamus Dewan bagi mencari kata kunci rahsia baru yang sesuai bagi pertubuhan kami"


Source : Harian Metroll 


hehe..okay, korang boleh tengok kat Harian Metroll-Blog Tabloid Berita Bohong No.1 Malaysia.  Tapi ingat tu berita bohong, kang ada plak yang percaya bulat-bulat apa dalam tu.. 


Till Then Chill Yaww

 

5 comments:

  1. salam |||
    haa no komen lah psl pekida ni.. sebab aku xpaham sgt perjuangan dorang..
    maaf jika ada yang terasa..

    ReplyDelete
  2. wasalam..Harap2 yang terasa tak membaca..hehehe..

    ReplyDelete
  3. jenuh plak nnt hg kena saman efa..hahaa...

    ReplyDelete
  4. jangan la...hehe..aku introduce pertubuhan depa di mata dunia tu..

    ReplyDelete
  5. sebenarnya.. aku pun tak paham.. koh koh koh

    ReplyDelete